pátek 4. ledna 2013

Banánovo-skořicové šneky

Krásný nový rok!
Přeji vám mír, lásku, štěstí, zdraví, slunce, volnost, bezpečí, objetí, něhu, sílu, teplo, ... a mnoho, mnoho dalšího! 

Do začátku roku něco dobrého, sladkého, skořicového a banánového!
Původní recept je z časopisu Albert, trochu jsem ho upravila.

Potřebuji:

  • 225 g špaldové mouky
  • 225 g žitné mouky
  • 1 lžičku soli
  • 1 lžičku medu
  • 7 g instantního droždí
  • 150 ml teplého rýžového mléka
  • 1 vejce
  • 1 lžíce olivového oleje
  • 50 g rozpuštěného másla
  • sušené celé banány - 1 balení
  • 200 g rozinek
  • 2 lžičky skořice
  • 4 lžíce medu


Obě mouky jsem smíchala v míse, přidala jsem sůl, med a sušené droždí. V směsi jsem udělala důlek a přidala jsem teplé mléko, našlehané vejce, olivový olej a 100 -150 ml teplé vody. 
Těsto jsem hnětla 10 minut, poté jsem ho nechala kynout na teplém místě cca 1 hodinu.
Připravila jsem si vál, poprášila ho moukou a vykynulé těsto jsem vyválela do obdélníku. V míse jsem smíchala sušené banány (ne čipsy, ty celé sušené na slunci) nakrájené na kolečka, rozinky, skořici a 4 lžíce medu. Náplň jsem natřela na těsto, ne do okrajů. Těsto jsem srolovala a nakrájela na kolečka tlustá 2-3 cm.
Připravila jsem si hranatou zapékací mísu, vymazala máslem a vložila do ní kolečka. Pokapala jsem je rozpuštěným máslem a upekla v předehřáté troubě na 180°C po dobu 30 minut.



Pozn:
těsto můžete udělat i v domácí pekárně. Pořadí ingrediencí je následující:
mléko, voda, vejce, med, olej, sůl, mouka, droždí.
Program těsto. 

Po upečení můžete ještě potřít medem. Jsou sladká i bez toho.

Dobrou chuť!

Mějte se krásně!




Žádné komentáře:

Okomentovat