čtvrtek 3. listopadu 2011

Třešňový koláč

Já vím, léto je už dávno za námi a čas třešní minul. Dobrý důvod zavzpomínat na teplé léto a navštívit spižírnu, kde jsme jako snaživé hospodyňky zavařily pár sklenic třešní :-) Pokud ne, obchod není daleko. Já jsem třešně dostala od tchýně.

Co budeme potřebovat na těsto? 

140 g celozrnné jemné mouky
8 lžic mléka
2 vejce
půl lžičky skořice
85 g másla
50 g hnědého nebo třtinového cukru

Do mísy jsem dala mouku, cukr a skořici a promíchala. Přidala mléko, vejce vymíchala jsem hladké těsto. Použila jsem koláčovou formu. Vymazala ji máslem a vysypala žitnou moukou. Dá se použít i špaldová krupice nebo kukuřičná mouka hrubá. Koláč pak tak "nepráší". Těsto jsem vylila do formy a pokladla okapanými třešněmi. Někdo je obaluje v mouce, aby neklesly. Já to nedělám, nechce se mi :-)

Je čas na drobenku.

Drobenka:
25 g hnědého cukru
25 g másla
25 g cel. mouky
půl lžičky skořice

Všechno jsem v míse smíchala dohromady a prsty prohnětla. Posypala jsem koláč a dala do rozpálené trouby. pekla jsem 35 minut na 160°C. Záleží jakou máte troubu, já mám doma elektrickou.

A tady je výsledek.

Žádné komentáře:

Okomentovat