pondělí 14. listopadu 2011

Je libo koláč? A s jahodama?

Počasí za moc nestojí, mlha se válí městem. Je čas trochu si osladit podzimní dny.
Mám pro vás koláč z Bioabecedáře Hanky Zemanové.

Potřebuji:
70 g másla
250 g riccoty nebo tvarohu (já ho mám z ricotty raději)
2 vejce
50 g špaldové krupice
50 g kukuřičné polenty instantní
1 vanilkový lusk
120 g pšeničného sladu
2 lžičky kypřícího prášku bez fosfátů
ovoce - já dala mražené jahody

Můžete zkusit variantu s rozinkami, ořechy a javorovým sirupem, je výborná!

Do mísy jsem dala povolené máslo a riccotu. Metlou jsem vyšlehala do hladka. Přidala jsem vajíčka a ostatní ingredience a promíchala.

Dortovou formu jsem vymazala máslem a vysypala špaldovou krupicí. Nalila jsem těsto do formy a dala péct na 160°C po dobu 40 minut (v originále je 30 minut, asi mám pomalou troubu :-) )

Nechala jsem dobře vychladit. Až poté jde koláč krájet.
Koláč je výborný, ale do dortové formy je celkem nízký. Uvažuji, že bych ho začala dělalat v dvojnásobných dávkách :-)


Mějte krásný sladý den.

Žádné komentáře:

Okomentovat