neděle 24. března 2013

Žitný perník na plech s čokoládovou polevou

Včera jsme se byli podívat na židovský hřbitov. Až donedávna jsem netušila, že v Břeclavi nějaký je. Bohužel byl zavřený. Zkusíme to někdy příště.



Uděláme si raději perník. :-)

Na perník potřebuji:
  • 3 hrnky žitné mouky
  • 2 hrnky vody
  • 3/4 hrnku oleje
  • 2 celá vejce
  • 2 lžíce kakaa (karobu) - já jsem neměla
  • lžíci prášku do pečiva bez fosfátů
  • 4 lžíce medu
  • lžička mletého badyánu, lžička mletého hřebíčku, dvě lžičky mleté skořice
  • rozinky, oříšky, kokos, ... (já jsem dala rozinky a kokos)
Poleva:
  • šípková marmeláda (DM)
  • mléčná čokoláda (DM)
  • ovesné nebo rýžové mléko
Postup je jednoduchý (velmi). Vše se smíchá dohromady a vylije na vymazaný a krupicí vysypaný plech. Peče se  na  180°C 30 minut.
Povrch jsem potřela šípkovou marmeládou a čokoládovou polevou.
Tu jsem udělala tak, že jsem ve vodní lázni rozpustila čokoládu a přidala dvě lžíce mléka. Můžete použít hořkou čokoládu. Já jsem ji doma neměla. Nevím kdo ji snědl (ehm..)


Mějte se krásně a užijte si zbytek víkendu.


Žádné komentáře:

Okomentovat