sobota 16. března 2013

Bochánky z fenyklem a anýzem

Dnes jsem shlédla poslední videa z pořadu Peklo na talíři na téma maso (čerstvé a křehčené). Není to úplně téma pro mě, ale jako člověka "z potravinářství" mě to zajímalo. Překvapila mě ekonomická stránka, kdy šizené maso, pardon masný výrobek, vyšel daleko dráž než nešizené. O kvalitě křehčeného masa snad nemá iluze nikdo. 

Téma kde nakoupit a co nakoupit řešíme všichni. Poslední dobou zjišťuji, že markety mi nemají co nabídnout. Když mě něco zaujme, tak seznam ingrediencí na obale mě zase většinou odradí a já chci vědět, co tam všechno je :-)

Většinu věcí se snažím kupovat ve velkém přes internet a v co nejlepší kvalitě (obiloviny, luštěniny, mouky, ...). Takže po obchodech sháním čerstvé suroviny, hlavně zeleninu a ovoce a i to sehnat je někdy problém. Někdy stojím nad plným regálem a nevyberu si nic. Taky to může být tím, že jsem odrazena permanentní hádkou (mezi mnou a Páčkem) zda kupovat či nekupovat kvalitu bio.

Jak řešíte ovoce v zimě? Kupujete dovážené? 

Dáme si jednoduchý recept na výborné bochánky. 
Recept je dělaný do domácí pekárny. Můžete těsto ale udělat i bez ní. Není to podmínka.

Na bochánky potřebuji:
  • 200 ml vody
  • 100 ml oleje
  • 5 lžic melasy
  • 1 lžička fenyklu
  • 1 lžička anýzu
  • špetka soli
  • 500 g špaldové mouky
  • 1/4 droždí (nebo 1 lžička instantního droždí
Ingredience odměřím do nádoby domácí pekárny v uvedeném pořadí. Vložím do pekárny a nastavím program těsto. Program těsto obsahuje hnětení i kynutí. Těsto vytáhnu a kousky odtrhávám a tvaruji do kuliček, ty pak vložím do vymazaného plechu na muffinky a peču 30 minut na 180°C.



Bochánky jsou měkké, lehce nasládlé a anýzu a fenyklu je tam akorát. Ideální na svačinky nebo snídaně.

Mějte se krásně.

Žádné komentáře:

Okomentovat