úterý 8. listopadu 2011

Jahelné lívance od Hanky Zemanové

V neděli se mi nechtělo moc vařit, tak jsem si řekla, že lívance by mohly na oběd stačit. Nedělní řízky a bramborový salát ode mně určitě nečekejte :-).
Sáhla jsem po své oblíbené kuchařce od  Hanky Zemanové. Na straně 410 je recept na Jahelné bezlepkové lívance.
Potřebujete na ně:
200 g uvařených jahel (80 g syrových jahel na 200 ml vody - jáhly několikrát spařit!)
100 g pohankové mouky
50 g kukuřičné polenty instantní
400 ml rýžového nápoje
3 lžičky kypřícího prášku bez fosfátů
2 lžičky jablečného octa
špetka soli
olej na smažení - kokosový

Recept jsem dodržela, až na pohankovou mouku. Dala jsem kukuřičnou a hádejte co? Těsto nezhoustlo. Přidala jsem čtyři polévkové lžíce ovesných vloček a dost se to zlepšilo.

Všechny přísady se zamíchají a vznikne řídká kaše, která se nechá 2-3 hodiny stát. Ne déle. Potom údajně opět řídne.

Mezitím jsem udělala datlovo-jablečná povidla:
1 velké jablko (300 g )
100 g datlí bez pecky
2 lžíce citronové šťávy
může se přidat trocha skořice (já nedávala)

V knížce je to uvedené jako zimní varianta.
Z jablka jsem odstranila jadřinec a nakrájela i se slupkou na kostečky. Datle jsem odpeckovala. Vše jsem dala do hrnce a podlila trochou vody (cca 1 deci).
Zhruba za 10 minut jablko změklo a celý obsah jsem rozmixovala ponorným mixérem na hladkou kaši.
Ochutila jsem citronovou šťávou.
Povidla jsou výborná, určitě doporučuji!

Po dvou hodinách jsem osmažila lívance. Mám titanovou pánev, takže se smažením nebyl problém. Kokosový tuk dodal lívancům zajímavou chuť.

Povidla se k lívancům výborně hodila a doma nikdo nereptal, že jsou na oběd "jenom" lívance :-).
Vyzkoušejte recept a napište, jak vám chutnalo.
Mějte se krásně.

Žádné komentáře:

Okomentovat