sobota 23. března 2013

Konopné mléko

Nedávno jsem četla na stránkách www.jajsem.com o konopném semínku, byl tam i návod na konopné mléko. Tak jsem to musela zkusit :-). Už se mi máčí druhá várka. Je výborné!

Pár zajímavostí o konopném semínku:
  • má nejvyšší podíl nenasycených esenciálních kyselin (konopný olej má pouze 8% nasycených es.kyselin)
  • obsahuje všechny základní aminokyseliny v ideální kombinaci
  • v lidském těle se postará o výstavbu imunoglobulinů - bílkoviny, které působí jako protilátka proti infekci
  • obsahuje 56 % kys. linolové a 18% kys. alfa-linolenové  - omega-3 mastné kyseliny, které si lidský organismus neumí vyrábět
  • obsahuje 2-4% kys. gamalinolenové
  • obsahuje vitamín A, B1, B2, Niacin, B6, C, D, E
  • hodnotný pro těhotné a kojící ženy - pozitivně ovlivňuje rozvoj mozku dítěte.
(zdroj: www.konopa.cz)


Konopné semínko jsem namáčela ve vodě dva dny, zhruba po 12 hodinách jsem proplachovala semínka a měnila vodu. Semínko puklo a vykoukl bílý klíček. Po dvou dnech jsem semínka zcedila a s novou vodou rozmixovala ponorným mixérem. 
Poté jsem vniklou směs přecedila přes čajové sítko. Vzniklé mléko má neutrální chuť.  Rozmixovala jsem ho s  malinami a banánem. Vznikl výborný "shake". Ideální jako večeře nebo místo snídaně.




Mějte se krásně.

Žádné komentáře:

Okomentovat