neděle 6. ledna 2013

Jablečná buchta s brusinkami

Tak tady je slibovaná brusinková buchta. Recept je z Bioabecedáře Hanky Zemanové. Recept jsem si trochu poupravila. V originálu je buchta bezlepková. Zmíním v ingrediencích.

Použiji:

  • 350 g jablek nakrájených na kostičky
  • 50 g zlatého lněného semínka
  • 0,5 l jablečného moštu
  • špetka soli
  • 100 ml oleje (olivový)
  • 100 g agáve sirupu nebo javorového sirupu (použila jsem med)
  • 2 lžíce citronové šťávy
  • 300 g špaldové mouky (originálně je mouka pohanková + rýžová + kukuřičná v poměru 1:1:1)
  • 3 lžičky kypřícího prášku bez fosfátů
  • 1/2 lžičky pravé vanilky (dala jsem vanilkový cukr, z koreni.cz)
  • 2 lžičky skořice
  • 100 g sušených brusinek (v originálu 75g)


Největší problém jsem měla s lněným semínkem. Má se umlýt na konzistenci mouky. Nejlépe na elektrickém kafomlejnku. Já mám kafomlejnek jen na ruční pohon a na něm mi to něšlo. Smíchala jsem tedy semínko s moštem a rozmixovala ponorným mixerem. Šlo to. Vnikne "sliz" lehce napěněný. Dá se použít v moučnících místo vajíček. 
K směsi s moštem se přidá olej, med a citronová šťáva. Našlehá se metlou. Našlehaná směs se vlije k suchým ingrediencím a pořádně se promíchá. Přidají se jablka a brusinky. Těsto se nalije do vymazaného pekáčku a peče na 180°C 35 minut - záleží na výšce těsta, resp. velikosti pekáčku :-).

A výsledek?


Buchta je vláčná a lehká. Určitě doporučuji!

Mějte se krásně!

Žádné komentáře:

Okomentovat