neděle 20. ledna 2013

Babiččiny buchty

Recept mám po své babičce. Jedná se o buchty, které pekla maminka hloupému Honzovi "do světa". Do světa sice nejdeme, ale i tak si je rádi dáme. 

Nejraději mám povidlové, ale z důvodu manželovi antipatie k čemukoliv povidlovému, jsem zvolila borůvkovou marmeládu.

Recept byl součástí mého dědictví po babičce, tak si ho važte :-)

Potřebuji:
  • 1/4 l vlažného mléka
  • 42 g droždí
  • 2 PL cukru
  • 2 žloutky
  • 6 špetek soli
  • 4 PL oleje
  • 1/2 kg hladké mouky
Do hrnečku dám vlažné mléko (použila jsem rýžové), cukr (dala jsem med) a rozdrobené droždí, nechám ho vzejít.

Do mísy prosiji mouku, přidám žloutky, sůl a olej a promíchám. Vejce jsem použila bio, se značením 0 na začátku.





 Teď přichází ta obtížnější část. Těsto je nutné dobře zpracovat. Mělo by být pružné, nelepivé. Po dobrém promíchání se nechá kynout na teplém místě. Promíchávala jsem ještě dvakrát. Cílem je dostat do těsta vzduch, v těstu jsou vidět bublinky.



Až mám hotovo, polévkovou lžící odkrajuji kousky, které lehce pošoulám po vále a mírně zmáčknu uprostřed. Pracuji opatrně. Doprostřed dám marmeládu.


 Konce vytáhnu a spojím do "balíčku". Vymažu pekáček máslem (použila jsem kokosový olej) a kladu kuličky vedle sebe. Spoje vymazávám také, aby se neslepily k sobě.
Peču 45 minut na 160°C.




 Po vytažení z trouby je ještě potřu mlékem. Buchty mají být nadýchané. Záleží to hodně na propracování těsta.

Dobrou chuť a mějte se krásně!


Žádné komentáře:

Okomentovat