sobota 30. listopadu 2013

Zapékané topinambury

Koupila jsem si balík topinambur z dynovysvet.cz. Celkem 5 kg. Část jsem použila na vaření a větší částí jsem osázela zahradu. Příští rok se těším na bohatou sklizeň.

Vybrala jsem si jednoduchý recept.

Na zapékané topinambury potřebuji:
  • 1 kg topinambur
  • saturejku
  • 150 g sýru parmazánového typu (dala jsem Vrchár)
Topinambury odrhnu kartáčkem a dám je celé vařit do osolené vody. Pozor na rozvaření! Po vychlazení oloupu a nakrájím na kolečka. Zapékací misku vyložím papírem, pokladu topinambury, přidám čerstvou saturejku a hojně zasypu sýrem. Dám zapékat na 200°C do zezlátnutí sýra.




Topinambury nebo také židovské brambory.

Rostlina dosahuje výšky 1,5-3 m. Silně zplaňuje. Tvoří hlízy 4-7 kg na 1m2. Hlízy neobsahují škrob a jsou vhodné pro diabetiky. Obsahují inulín, železo, křemík, draslík a vitamín C.
Je dobré vařit je se saturejkou, mají lehce nadýmavé účinky :-)

Mějte se krásně. Vaše M.

Žádné komentáře:

Okomentovat