neděle 2. prosince 2012

Plněné žampiony a konec světa

Nedávno jsem narazila na zajímavé stránky.
Líbí se mi idea nakupování ve větším množství do recyklovatelných obalů. Můžete zvolit papírové pytlíky nebo látkové, které se dají při příští objednávce použít znovu.

S tím souvisí i otázky, nad kterými poslední dobou přemýšlím. Blíží se médii omílané datum 21.12.2012.
Nejde o to, jestli tomu věřím nebo ne.
Pro mě jsou zajímavé dvě věci:
1) Vytvořit si zásobu jídla - dřív to naši předci dělali běžně, dnes se velmi spoléháme na dostupné super, hyper, mega, giga a já nevím co markety. Možná není špatné mít doma jídlo na měsíc, dva. Může se stát tisíc věcí a je dobré mít malou jistotu. Moc jsme zpohodlněli, nemusíme o nic bojovat. Jídlo máme za rohem téměř v kteroukoliv hodinu, voda nám teče doma z kohoutku. O energie se také nemusíme starat.

2) Nezávislost - a to právě energetická. Představte si, že vám zastaví dodávky plynu a elektřiny. Kde vezmete teplo? Na čem budete vařit? Jsme závislí na jedné věci? Za tři týdny to asi nestihneme, ale chtěla bych s manželem vymyslet druhou alternativu.

Velmi mě zajímají názory na toto téma, takže prostor v komentářích je váš :-)
...

Teď k vaření.
Dnes jsem na oběd dělala gratinované žampiony.

Potřebuji:
10 ks žampionů - s větší hlavičkou
krajíc chleba
větší hrst zelené petrželky
3 stroužky česenku
50 ml oleje
sůl, pepř

Z žampionů jsem odstranila nožičku, hlavičku jsem opatrně oloupala. Kloboučky jsem naskládala do pekáčku.
Připravila jsem si náplň: nadrobila jsem chleba, smíchala ho s petrželkou a utřeným česnekem. Vše jsem rozmixovala. Přidala jsem olej, sůl a pepř a ještě promixovala. Směsí jsem naplnila kloboučky a pekla na 180°C 35 minut.


Dobrou chuť!

Mějte se krásně a udělejte si zásoby na zimu :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat