neděle 16. prosince 2012

Zelňačka

Miluji polévky. Ne řídké polévky. Ty husté, v kterých stojí lžíce. Občas slyším z kuchyně od manžela: "Co to je? ". "Polévka". "Vždyť to neteče!"

Vařila jsem zelňačku, takovou trochu upravenou. 

Použila jsem:

  • zelí - z DM drogerie
  • pastiňák - 2 ks
  • mrkev - 2 ks
  • cibule - 2 ks
  • paprika sladká, sypaný bio bujón, sůl
  • bobkový list, 4 kuličky nového koření, 4 kuličky pepře
  • přepuštěné máslo
  • sójová smetana

V zelňačce bývají většinou brambory. Já brambory moc nejím, takže se většinou ani nevyskytují v naší ledničce. 

Taky se do zelňačky dává klobásek nebo jiná uzenina. Můžete nahradit tempehem nebo uzeným tofu. 

Zelí jsem propláchla a překrájela. Na tuku jsem opražila cibulku, přidala jsem sladkou papriku a na drobno nakrájenou zeleninu (kromě zelí). Zalila jsem horkou vodou, přidala koření a bujón a vařila do změknutí zeleniny. Přidala jsem zelí a vařila ještě 15 minut. Nakonec jsem přidala smetanu.


Dobrou chuť!

Mimochodem, taky u vás prší? 

Mějte se krásně!

Žádné komentáře:

Okomentovat