neděle 18. listopadu 2012

Koláč z tofu těsta s mákem

Recept mám z knížky: Makrobiotická kuchařka od Ivy Chourové.

Hledala jsem recept, kde by nebyl cukr a nejlépe ani tuk. Recepty typu dej tam 200 g másla a 8 vajec mě moc neoslovují. Vytvořit koláč, který je chuťově dobrý a navíc zdravý, je pro mě výzva.

Těsto z tofu

1 balíček fotu natural
sklenička vody
 1,5 skleničky mouky špaldové jemné
špetka soli
4 lžíce oleje
1 lžíce jablečného octa

Tofu, vodu a špetku soli vaříme 10 minut, poté hned rozmixujeme na konzistenci hladké kaše. Kaši smícháme  s ostatními surovinami a vytvoříme těsto. Těsto necháme chvíli odležet, aby mouka měla čas nabobtnat. Těsto je lepivé, hodí se na vtlačování do koláčových forem. Pokud chceme těsto použít na závin, dáme vody jen 4-8 lžic.

Těsto jsem vtlačila do koláčové formy vymazané kokosovým tukem.

Náplň

Maková - 0,5 hrnku máku, 0,5 hrnku jemně nastrouhané mrkve, 0,5 hrnku rozinek, 0,5 hrnku vody, vše vařit 10 minut

Místo povidel jsem použila broskvový kompot (domácí, s třtinovým cukrem), který jsem slila a rozmixovala.

Korpus jsem pomazala makovou náplní a jako druhou vrstvu jsem dala rozmixované broskve. Místo broskví můžete použít povidla, nejlépe trnková.






Dobrou chuť!

Mějte se krásně!

Žádné komentáře:

Okomentovat