neděle 18. listopadu 2012

Špaldový bulgur s omáčkou z hlívy a špenátu

Po příspěvku o nachlazení opět trochu jídla. Špaldový bulgur je pro mě novinka, předtím jsem viděla jen pšeničný. Měla jsem od firmy Country Life. 
Sv. Hildegarda prý řekla:  „Kdyby už člověk nemohl nic jíst a nic mu nepomáhalo, špalda jej postaví na nohy, špalda je teplá, tučná i sladká.“ Zdroj.

Já bulgur vařím následovně:
bulgur (cca 200 g)
lžička bujónu
1 cibule na jemno nakrájená
lžíce oleje 

Do hrnce se silným dnem dám olej, až je nahřátý přidám cibulku a nechám zesklovatět. Přidám bulgur a bujón. Promíchávám. Připravím si horkou vodu. Přilívám vodu po částech, až je bulgur měkký. Nechám ho ještě dojít cca 10 minut pod pokličkou.

Na omáčku jsem použila:

1 sojovou smetanu na vaření
1 balení  čerstvého baby špenátu
Hlívu ústřičnou
sůl, pepř, kmín drcený
1 cibuli
olej

Na oleji jsem osmahla cibulku na jemno, přidala jsem hlívu, sůl, pepř, kmín a dusila jsem 10 minut. Poté jsem   do pánve vsypala omyté a okapané lístky špenátu a nechala je chvíli zavadnout. Vmíchala jsem smetanu, povařila ještě 5 minut a hotovo.

Výsledek vypadá takto:


Jídlo všem chutnalo. Takže spokojenost :-)
Mějte se krásně!

Žádné komentáře:

Okomentovat