neděle 4. listopadu 2012

Fazolky s rajčaty

Dnešní recept je opět z knížky Vaříme nemocným rakovinou a nejen pro ně. MuDr. Vilma Partyková. 
Recept není složitý a doporučuji ho dodržet :-)

Potřebuji:

500 g fazolových lusků
400 g oloupaných rajčat (já jsem neloupala)
2 lžíce rostlinného oleje
velká cibule
stroužek česneku (dala jsem 3)
2 lžičky cukru (třtinový)
2 lžíce červeného vinného octa
lžíce bazalky (tu jsem neměla, nedala jsem nic)
3 lžíce oliv bez pecky (já měla s peckou)
sůl, pepř

Fazolky jsem použila mražené, předem jsem si je uvařila v osolené vodě - cca 10 minut. Rajčata jsem pokrájela na měsíčky. 
V pánvi jsem rozehřála olej, přidala jsem cibuli a prolisovaný česnek. Až začal česnek hnědnout, přidala jsem cukr a opékala jsem do zkaramelizování cibule. Přidala jsem ocet, asi minutu povařila, pak jsem přidala rajčata, bazalku, sůl, pepř a vařila 5 minut. Nakonec jsem ve směsi prohřála uvařené fazolky a přimíchala olivy.





Olivy jsem nevařila, použila jsem Lifefood černé olivy s bylinkami. Jsou nepasterované, fermentované, jsou v nich zachované všechny hodnotné látky. Proč je ničit tepelnou úpravou.

Jako příloha je v kuchařce doporučované celozrnné pečivo. Já jsem nepoužila nic. I tak to bylo dobré.

Dobrou chuť a pohodovou neděli!


Žádné komentáře:

Okomentovat