sobota 21. prosince 2013

Domácí sváteční müsli

Přemýšlela jsem, co bych mohla udělat jako jedlý dárek na Vánoce. Brouzdala jsem na My New Roots a zlákala mě tato fotka.

Co budu na sváteční müsli potřebovat:
  •  7 šálků ovesných vloček (mlela jsem na vločkovači)
  • 1/3 šálku kokosového oleje (v původním receptu je solené máslo)
  • 1/3 šálku javorového sirupu
  • kůru z jednoho bio pomeranče (použila jsem z DM sušenou mrazem)
  • 2 lžičky skořice
  • 1/2 lžičky mletého muškátového oříšku
  • šálek mandlí
  • 1/2 šálku vlašských ořechů
  • 1/2 šálku kešu
  • 1 šálek dýňových semínek
  • 1 šálek brusinek (dala jsem nesířené rozinky z Lifefood)
  • Volitelné: pufovaná rýže, amarant, jáhly, ...(šálek)

Na pánvi rozehřeji olej a přidám sirup a koření. Po rozpuštění vmíchám vločky a pořádně promíchám. Rozehřeji troubu na 170°C, Vločky rozdělím na dva plechy a postupně peču 10 minut, promíchám a ještě dopeču 10 minut. Vločky jsou hnědé. Hlídejte si čas. Jeden plech se mi spálil a musela jsem opakovat :-).

Smíchám ořechy a nasekám na hrubo nebo projedu na pár otáček mixérem, ale tak, aby ořechy nebyly úplně podrcené. Přidám rozinky a vločky. Vložím do sklenic a ozdobím.


Přeji krásný zimní slunovrat - dnes v 18:11. :-)

Mějte se krásně.
Vaše M.


Žádné komentáře:

Okomentovat