středa 11. září 2013

Povidla bez míchání (a bez cukru)

Potřebuji:
  • švestky (mirabelky, ...)
  • sůl
  • balzamikový ocet
  • celou skořici
  • čas
Taky máte k povidlům úctu? Představovala jsem si čtyři hodiny strávené u sporáku za intenzivního míchání hnědofialové prskající a pekelně pálící tekutiny. 

A ono né ...

Našla jsem recept na povidla bez míchání. Ještě se zbavit toho cukru a můžeme jít na to.

Koupila jsem 3 kg švestek a stejné množství mirabelek. Švestky jsem omyla, odpeckovala a dala do hrnce. Přidala jsem 170 ml balzamikového octa a špetku soli. Nechala jsem do druhého dne. Vařila jsem je na mírném plameni 3,5 hodiny. Poté jsem je tyčovým mixérem rozmixovala a naplnila do sterilovaných skleniček. Tyto povidla uchovávám v ledničce.

Mirabelky jsem upravila podobným způsobem. Omyla jsem je, odpeckovala, přidala jsem celou skořici a špetku soli. Vařila jsem ihned po dobu 3,5 hodin. Zbytek je stejný. Jen na povrch povidel jsem nalila lžíci slivovice, tak aby byla povidla ponořená. Uchovávám mimo ledničku.

A to hlavní: Nemíchat, povidel si při vaření nevšímat a nechat je žít svým vlastním životem!!! Hrnce se vám odmění svým minimální ušpiněním, o nějakých připáleninách si mohou nechat zdát.


Mějte se krásně.

2 komentáře:

  1. Dobrý večer, chcem sa opýtať ako chutili povidla s pouzitim octa a bez pouzitia cukru? Ako tie čo pozname? A sú vhodné aj pre deti, keď sa pridava alkohol? Ďakujem

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, omlouvám se, úplně jsem přehlídla Váš komentář. Oboje povidla vydržela (i mirabelkové bez ledničky). Chuť švestkových povidel je trochu jiná než u klasických. Náznak balzamika tam je, ale se švestkami se nijak nebije. Naopak se doplňují. Pro děti bych alkohol nedávala. Pokud naplníte sterilovanou skleničku a obrátíte, tak Vám vydrží i bez něj. Sladkost je dána pouze sladkostí ovoce. Povidla jsou příjemně nasládlé. Výrazně sladké nejsou. Doufám, že jsem Vám trochu pomohla :-) Magda

    OdpovědětVymazat