pátek 28. června 2013

Ředkvičkový koláč

Včera se mi do rukou dostalo první číslo Pravého domácího časopisu. Časopis velikosti A4 vypadá jako starý školní sešit. Je z kvalitního silného papíru a nenašla jsem článek, který by mě nezaujal :-)

V prvním čisle najdete:
- povídání s Luckou Harnošovou (Brána k dětem)
- Lesní školky
- Permakultra
- Kompostování ve městě
- Dobroobědy
- Ruční výrobci hraček
- Douglas Tompkins v Praze - buduje národní parky a ekologické stavby, rozhovor
a další zajímavosti ...

Od září bude vycházet měsíčně. Stojí 35 Kč a pokud si ho předplatíte, tak vás vyjde na 29 Kč.
Za mě mohu doporučit :-)

Dnes si uděláme slaný koláč s ředkvičkami:

Na těsto potřebuji:
  • 300 g špaldové mouky
  • špetku soli
  • 125 g studeného másla
  • 100 ml vlažné vody
Na náplň potřebuji:
  • 2 lučiny
  • čerstvý špenát
  • sůl, pepř, koriandr
  • ředkvičky
Smíchám přísady na těsto a pořádně ho prohnětu. Nechám hodinu uležet v lednici. Mezitím nakrájím ředkvičky na kolečka. Nasekám špenát a vmíchám ho do lučiny, osolím a opepřím. Ředkvičky si nechám na ozdobu.
Koláčovou formu vyložím pečícím papírem. Natlačím do ní odpočinuté těsto a peču 15 minut na 180 °C. Vytáhnu z trouby a vliji na těsto náplň. Ozdobím ředkvičkami a peču ještě 20 minut na 180 °C.
Edit: koláč jsem posypala nastrouhaným Vrchárem.



Mějte se krásně.

Žádné komentáře:

Okomentovat