úterý 20. října 2015

Domácí bylinková hořčice


Nechala jsem si od výborné Dany Škvor udělat návrh zahrady podle feng shui. Máme zahradu a pozemek na stavbu ve tvaru dlouhé nudle a zatím jsem jela podle plánu: osázím okraje, na začátek bylinky a záhonky a vzadu sad. Pořád to nebylo ono, zahrada se zelená, keře začínají plodit, ale chybí tam nějaké zázemí. Místo, kde se dá posedět, uvolnit se, užít si krásné okolí. 

Paní Dana nám udělala návrh ve vlnách, keře a záhonky vytváří vlny a končí srdcem. Navrhla nám místo pro ohniště, houpačku pro děti i dospělé, mužský koutek (dřevo, totem), dětský koutek, vodní prvek. Začala jsem ohněm a přesadila jsem keře do prvních oblouků. A světe div se, naráz je místo, kam si lidé intuitivně sedají, odpočívají, klábosí. 
Oheň je příjemný (hlavně teď na podzim) a děti ho milují. Už to není jen sprint s motykou a chvilky poflakování s dětmi na dece. Ne, je kde se usadit a vychutnat si poslední sluníčko. Těším se na další přetváření a pocity z nových tvarů. :-)


Koupila jsem si od skvělého Pana Pekaře (opobchod) černé semínka hořčice. Vrhla jsem se na domácí hořčici a bylinky v ní nesmí chybět.

Na hořčici si nachystám:
  • hořčičné semínko bílé 75 g
  • hořčičné smínko černé 75 g
  • jablečný ocet 500 ml
  • dvě lžíce medu
  • velkou lžíci sušeného rozmarýnu
  • lžíci sušeného estragonu


Ocet svařím s bylinkami a nechám vychladnout na odhadem 40 stupňů. Přidám hořčičné semínka a med. Rozmíchám a nechám do druhého dne v lednici. Vyndám z lednice a rozmixuji (nejlépe blendrem). Hořčice je pikantní, ale ne nějak extrémně. Časem zjemní. Pokud vám přijde hodně pikantní, je možné nahradit čtvrtinu octu bílým vínem. Bylinky nevyndávám, rozmixují se na jemno.
 

Hořčice v pěkné skleničce a patřičně vyfintěná může sloužit jako milý dárek k Vánocům. (a že už se blíží!)


(mimochodem větvička je z hlohu a u nás jsou všechny hlohy jedlé, tak hurá do nich :-) )

Krásný den.
Vaše M.

Žádné komentáře:

Okomentovat