pátek 14. listopadu 2014

Podzimní polévka s batáty, adzuki a sušenými hříbkami

Poslední dobou, přesně 4 měsíce, je se mnou vaření trochu ošidné. Roste ve mě malý človíček a ač ještě mrňousek, dává o sobě znát. Těhotenské nevolnosti nejsou sci-fi a naše rodinné zvyklosti se tomu musely přizpůsobit. Každý den vařit nebo chystat čerstvé jídlo?  Chodit nakupovat? Pche. 
Chcete jíst? Tady je plotna a nedaleko obchod. 

Ne, tak hrozná jsem nebyla, ale jídelníček se omezil na zeleninové polévky, vařenou rýži a dopoledne čerstvé ovoce. To není, jak chápete, dost dobrá kombinace na nějaký nový recept na blog. 

Nevolnosti po čtyřech měsících po chvilkách ustupují a já jsem schopná něco vytvořit pro sebe i pro rodinu. 

Manžel ze svých nákupních cest (ano, nakupování jsem předala) donesl sušené lesní hřiby a batáty. Vznikla z toho podzimní polévka. 

Na polévku potřebuji:
  • zeleninový vývar
  • sušené hřiby
  • dva batáty
  • cibule
  • uvařené fazolky adzuki
  • sůl, pepř
  • bobkový list
  • umeocet
Hřiby si namočím do horké vody na minimálně půl hodiny. Do hrnce si nachystám trochu oleje a osmažím na něm cibilku nakrájenou na jemno a batáty nakrájené na kostičky.
Fazolky jsem si uvařila v tlakáči předem. Můžete si je předvařit a uchovávat v lednici, případně zamrazit. Příprava polévky se vám tak výrazně zkrátí.
Ohřeji si zeleninový vývar. Připravuji ho ze zelených natí (mrkev, kedluben, brokolice, ...), zelené části zaliji studenou vodou a vařím 20 minut, poté sliji a uchovávám v lednici. Podlévám tím zeleninu, hodí se na polévky, do guláše, kamkoliv místo vývaru.
Zeleninu zaliji horkým vývarem, ochutím a okořením. Přidám houby i s vodou a vařím do změknutí. Přidám uvařené fazolky a dochutím lžící umeoctu. Můžete místo něj přidat pár kapek citronové šťávy, vytáhne to chuť.  

Teď nezbývá než vám popřát dobrou chuť!


Omlouvám se za špinavý okraj talířku :-)
Mějte se krásně.

Vaše M.

Žádné komentáře:

Okomentovat