středa 25. června 2014

Pruhovaný dort

Můj milovaný Teodorek měl čtvrté narozeniny. Dlouho jsem přemýšlela jaký dort mu sehnat. Minule jsme dort koupili a tentokrát Tedík vznesl přání na doma dělaný. Hledala jsem nějaký vhodný a zaujal mě Pruhovaný dort.(hledala jsem zdroj a nemůžu to zpětně najít, když najdu, doplním :-) ).
Potřebujete na něj kromě surovin ještě mixér, dortovou formu a hodně mističek.

Krusta:
  • 1 šálek mandlí jemně namletých
  • 1 šálek datlí
Čokoládová vrstva:
  • 3 banány
  • 1/4 šálku raw kakaa
  • vanilka
  • skořice
  • 1 lžíce medu
  • voda, pokud je potřeba
Vanilková vrstva:
  • 1 a 1/2 šálku namočených kešu
  • 3 lžíce medu
  • vanilka
  • 1/3 šálku vody
  • šťáva z jednoho citronu

Jahodová vrstva:
  • 2 banány
  • šálek jahod
  • 1/2 šálky namočených piniových oříšků
  • 1-2 lžíce medu
  • 2 lžíce kokosového oleje
Mangová vrstva:
  • 2 banány
  • 1 zralé mango
  • 2 lžíce kokosového oleje
Poleva:
  • 1 lžíce kokosového oleje (rozpuštěný)
  • 1 lžíce medu

Každou vrstvu umixuji zvlášť a naliji do misek. Formu jsem postavila na prkénko potáhlé potravinářskou fólií. Na dno přijde krusta, kterou pořádně udusám. Vrstvy liji jednotlivě a vždy krátce zamrazím. 

Písmenka jsem vyřezala z banánu a pokryla polevou. Zvíře uprostřed má být dinosaurus :-).

Příprava je rychlá, jen postupné mražení trvá déle. Celý dort jsme dělala večer před narozeninami a nechala jsem ho v mrazáku do druhého dne.

Ideální na letní narozeninovou párty.


V původním receptu (kdybyste ho někde objevili) je místo jahodové vrstvy vrstva obarvená šťávou z červené řepy a místo mangové vrstvy vrstva mátová (avokádo, máta, med).



Dort je velmi efektní. Dá se s ním pohrát a nemusíte stát půl dne u plotny. O nutričních benefitech je netřeba se bavit :-).


Mějte se krásně a Teodorkovi a všem dětem hodně lásky.

Vaše M.

Žádné komentáře:

Okomentovat