sobota 22. února 2014

Květáková polévka se šalvějí

Tento víkend mě čeká postel, kapesník a bylinkový čaj. Jsem nachlazená. Pročítám knížky a přemýšlím co mě ještě čeká pořídit na zahradu. 

V první řadě je to kompostér. Nejlépe dvoukomorový a ideálně podomácku dělaný. Ceny hotových se šplhají do několika tisíc a to mi připadá hodně. 

Vybrala jsem si předběžně takový:
Na stránkách kompostuj.cz se dají najít i takové skvosty jako je kompostér vypletený z lískových prutů. Bohužel naše líska má zatím 30 cm. Možná by nebylo špatné důkladně projít okolí :-).

Dnes si uvaříme polévku. Hlavní surovinou je květák a tou třešničkou navíc je šalvěj. Ideálně celé lístky. Teď v zimě sušené. V létě můžete čerstvé. Na bylinkovém kurzu nám říkali, že polévka je vlastně takový čaj s bylinkami. Ideální jak dostat bylinky do lidí, kteří by je jinak nepozřeli.

Na polévku potřebuji:
  • 2/3 květáku
  • 2 cibule
  • 1 pastiňák
  • 3 kuličky nového koření
  • sůl, pepř
  • 1 bobkový list
  • sušenou šalvěj, libeček, petržel (ne drcené, nejlépe nasušené ze zahrádky)
Cibulku nakrájím na jemno. Květák očistím od listů na oberu růžičky, které omyji. Do hrnce dám olej, osmažím cibulku a přidám nakrájený pastiňák. Smažím. Přidám koření a květák. Zaliji horkým vývarem nebo vodou a vařím do změknutí květáku.


Polévka má výbornou lehce nasládlou chuť.

Mějte se krásně a užijte si víkend.
Vaše M.

Žádné komentáře:

Okomentovat