sobota 8. února 2014

Kapusta s rýží a žitem

Na stránkách Sonnentoru jsem našla brožurku o bylinkách. Můžete si ji stáhnout tady.
Sonnentor, nebo raději Sluneční brána má na první pohled pozitivní energii. Ráda pročítám jejich stránky a ještě raději u nich nakupuji, jen se s tím musím trochu krotit. :-)

Uvaříme si jednoduché a syté jídlo ideální na oběd. 

Dušená kapusta
  • 2 cibule
  • 1/2 hlávky kapusty
  • sůl, pepř, kmín
  • umeocet
  • kuzu škrob
  • lžíce kokosového oleje
Příloha:
  • celozrnná kulatozrnná rýže vařená s žitem a řasou kombu
  • naklíčené mungo
  • kysané zelí
  • nakrájený pórek na ozdobu
Kapustu očistím od tuhých listů, opláchnu a nakrájí  na kousky. Ve větším kastrole rozehřeji kokosový olej. Přidám na drobno nakrájenou cibulku a restuji. Přidám kapustu, osolím a okořením a podliji trochou vody nebo vývaru. Záleží co máte zrovna doma. Dusím do změknutí kapusty.
Na konci dušení rozkvedlám dvě lžičky kuzu škrobu ve studené vodě a naliji do hrnce. Pořádně zamíchám a vypnu plamen. Dochutím lžící umeoctu a mám hotovo :-)


Přílohu jsem zvolila ve formě rýže a žita, vařené spolu v tlakovém hrnci s řasou kombu, kterou jsem předem na hodinu namočila.
Kysané zelí mám od maminky manžela a mungo u nás frčí ve velkém :-)


Mějte se krásně.
Vaše M.

Žádné komentáře:

Okomentovat