neděle 26. ledna 2014

Květnatá louka

Pročítala jsem znovu knihu Ekozahrada od Jaroslava Svobody a zaujal mě jedlý trávník. 

Na malém kousku zahrady je vysetý trávník. Zbytek zahrady, který není zrovna osázený, zatím leží ladem. 
Květnatá louka může být ideální volbou. Představuji si, jak s miskou vyrážím do zahrady, uždibnu sem tam kousek, jak mám zrovna náladu a připravím zdravý bylinkový salát. Nic na tom nemění fakt, že louka není zaseta a slaměný dům ještě nestojí :-)

Našla jsem stránky Planta Naturalis, která se zabývá jedlými trávníky. Mají v nabídce 19 druhů luk a zvlášť semínka jednotlivých bylin. 

Vybrala jsem Zahradní loučku.
Je vhodná do menších zahrádek, kolem domů, všechny rostliny jsou jedlé.



Jako pokus jsem vybrala ještě Bylinkovou voničku. Bylinek není nikdy dost :-)
Vzala jsem množství na jeden záhonek. Těším se na pokus.




Tady je plakát jak bude vypadat louka v prvním a jak ve druhém roce. První rok zapouští rostliny kořínky a rostou ty více plevelovité. Druhým rokem by měla již plně kvést.


Není to nádhera?
Mějte se krásně!
Vaše M.

Žádné komentáře:

Okomentovat