pondělí 20. května 2013

Slavnosti chřestu 2013


V neděli jsme vyrazili poprvé na Slavnosti chřestu do Ivančic u Brna. Slavnosti se konaly již po devatenácté. Náměstí v Ivančicích bylo uzavřené ze tří stran, na vstupních branách bylo možné zakoupit vstupné a tolary. Jeden tolar stál 10 Kč. Vstupné nás přišlo na 100 Kč na osobu. Děti do 120 cm se neplatí :-) Za tolary je možné nakoupit degustační jídla v restauracích.

Střed náměstí zabírá pódium, na kterém se odehrávaly kuchařské show. My jsme jim moc pozornost nevěnovali. Obcházeli jsme tržní stánky (čerstvý chřest ze Slovenska, hračky, jídlo, placky, sirupy, marmelády, vařečky, keramika, ...) a především jsme se probojovávali za degustačním jídlem. 

Prezentovalo se osm restaurací. Seznam je tady. Každá restaurace nabízela minimálně tři jídla. Většinou starter, hlavní chod a desert. Já jsem ochutnávala startery a deserty. Páček se věnoval hlavním jídlům. 

Přehled mých úlovků: 
  • Restaurace La Bouchée Brno - chřestová zmrzlina. Pro mě překvapení. Trpaslík ji plival na zem, ale mě chutnala. Kvítek výborný. :-)


Domácí smetanovo - chřestová zmrzlina s karamelovou oplatkou a kandovaným jabloňovým kvítkem.


Chřestový krém s nočkem kysané smetany.



Pošírovaný chřest v bílém víně se zastřeným vejcem a holandskou omáčkou doplněný máslovou crostinou. 

  •  Restaurace La Bouchée Brno - čekala jsem trochu výraznější chuť. I tak byl dobrý, těsto křehké. 

Quiche - francouzský slaný chřestový koláč z křehkého máslového těsta zvýrazněný sýrem Gruyére.


Sushi set se zeleným chřestem.

  •  Restaurace Dobrá chvíle Neslovice - zmrzlina se mi vlivem sluneční aktivity brzo rozpustila, takže mi z toho vznikl chřest plavající v citronové omáčce s balsamikem. Jahody a zmrzlina byly na tom asi nejlepší.

Chřest s jahodami, krémovým balsamikem a citronovou zmrzlinou.
Páček ochutnal konfitované králičí stehno na BIO oleji z ostropestřtce mariánského s chřestovým ragů a restovaným bramborem a jako starter zvolil carpaccio z hovězí svíčkové s chřestem a bylinkovým pestem. Detailnější popis jednotlivých jídel jsem z něho nevydolovala. 

Na nádvoří se nacházela cukrárna, vinné stánky a pro děti (a některé dospělé) houpací koně a živé zvířátka z farmy Eden.

Trpaslík se párkrát svezl na kolotoči, já jsem si dala decku rulandského šedého a vydali jsme se najedení a příjemně unavení směrem domů.

Ivančice, tak zase příště!


Žádné komentáře:

Okomentovat