sobota 20. dubna 2013

Pučálka

Pučálka je staročeské jídlo známé od 15. století. Podávalo se hlavně na Velikonoční půst. Po zimě znamenalo vysoký příjem vitamínů, minerálních látek a bílkovin. 

Na půčálku potřebuji  hrách, který nechám nabobtnat a naklíčit, tzv. napučit. Hrách musí být neloupaný. Dám ho do misky a zaliji dvojnásobným množstvím vody. Nechám 12 hodin ponořený. Poté sliji vodu a dám hrách do zavařovačky. Vrch překryji gázou, kterou přidržím gumičkou.  Sklenici obrátím dnem vzhůru. Opřu o stěnu a podložím talířkem tak, aby sklenice svírala s talířkem asi 45°. Pravidelně 2x denně promývám vodou. Hrách potřebuje 2-3 dny na vyklíčení.

Naklíčený hrách se dá upravovat několika způsoby. Může se jíst jen tak neupravený. Nebo opražit na pánvi na sucho  či na oleji. Lehce posolený a opepřený. Také je možnost připravit ho na sladko.

Já jsem hrách opražila na oleji a osolila a opepřila. Podávala jsem na večeři jako jednoduché a hodně syté jídlo. :-)




Pozn. Příští týden by se mi měl vrátit foťák, takže počet příspěvků by se měl zvýšit. :-)

2 komentáře:

  1. Právě jsem narazila na váš blog a jsem nadšená, hned mám chuť zkoušet zase nové, zdravé recepty! Pučálku děláváme jako zobání pro návštěvy, nejradši mám cizrnovou:)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za tak krásný komentář. Moc jste mě potěšila. Mrkla jsem na váš blog a přeji hodně radosti při čekání malého klokánka. Vaše M.

    OdpovědětVymazat